• Op zaterdag 1 oktober is, tijdens de Donateursdag, onze motorlocomotief 15 (Kromhout 9787/1940) weer in bedrijf gesteld. Bijzonder was dat dit gebeurde door de voormalige eigenaren, de heren Strijland, in het bijzijn van de zoon en kleinzoon van een van hen. Foto: Gerard de Graaf.

  • Langzaam maar zeker krijgt de nieuwe ketel van loc 607 een completer aanzien nu ze wordt voorzien van appendages. Foto: Pieter van der Ham.

  • Terwijl loc 5 binnenloopt op spoor 2, vertrekt loc 4 met volle trein vanaf spoor 1. Op deze foto is het verschil in formaat tussen loc 5 (20pk) en loc 4 (50pk) duidelijk zichtbaar, 8 oktober 2022. Foto: Felix Fach.

  • Op 8 oktober 2022 vertrekt stoomloc 8 met de complete stam houten bakkipwagens voor een rit rond het Valkenburgse Meer. Foto: Jan Keppels

  • De laatste treinrit tijdens het Internationales Feldbahn Treffen wordt traditiegetrouw gereden met alle rijvaardige stoomlocomotieven in voorspan (v.l.n.r. loc 4, loc 8, loc 1, loc 5), 8 oktober 2022. Foto: Felix Fach.

Dè mijlpaal van de afgelopen periode is toch wel de inbedrijfstelling van onze motorlocomotief 15 na een lange periode van restauratie. Verder fungeerden we dit najaar als gastheer voor diverse grote evenementen. Tijdens dergelijke bijeenkomsten doen we ons uiterste best om zoveel mogelijk bijzondere locomotieven en treincombinaties op de baan te brengen.

Alles lezen?
Download dan hier de pdf Uit de werkplaats – vierde kwartaal 2022. Dit artikel is afkomstig uit ons kwartaalblad Smalspoor 136. Verder in dit nummer artikelen over Militair smalspoor op de Leusderheide, een onlangs verworven model van een zandtreinlocomotief van Orenstein & Koppel en over het opgerichte Smalspoor Documentatie Centrum.

Wil je ons blad in de brievenbus, meld je dan aan als donateur.