• Roel Koolen (re) en Johan Remmerswaal (li) repareren de regulateur van loc 6, Valkenburg zaterdag 1 maart 2025. Foto: Gerard de Graaf.

  • Nieuwe hemelankers voor loc 7. Foto: Ivo Kaptein.

  • Het interieur van onze salonwagen ziet er fantastisch uit! Foto: Gerard de Graaf.

  • In de werkplaats ligt het tweede deel van de betonvloer erin. Foto: Ivo Kaptein.

  • We hebben onze twee door Diema gebouwde hydraulische kipwagens gereviseerd. Met een inhoud van 5m3 zijn ze uitstekend inzetbaar voor het storten van ballast langs de spoorlijn. Hier zijn ze samen met onze ‘Warflat’, een vierassige lage bakwagen, onderweg naar het perron Wassenaarse Wetering. Foto: Herman Berkheij.

  • Met onze kraan trekken we hele spoorramen in één keer uit de grond. Foto: Ivo Kaptein.

Het tweede deel van de betonvloer in onze werkplaats ligt er in en ook ons perron langs de Wassenaarse Wetering ondergaat een facelift. De gemeente Katwijk verblijdde ons met de mededeling dat we over 2025 en 2026 een subsidie van 78.000 euro tegemoet kunnen zien. Daar kunnen we mooie dingen mee doen!

Alles lezen?
Download dan hier de pdf Uit de werkplaats – eerste kwartaal 2025. Dit artikel is afkomstig uit ons kwartaalblad Smalspoor 144.

Andere artikelen in dit nummer: Dordrecht bereikbaar voor het wegverkeer over de aanleg van twee wegen met behulp van smalspoor. Smalspoor in oude advertenties over de Engelse fabrikant McEwan, Pratt & Co die haar eerste locomotief leverde aan een Javaanse rubberplantage. In Schöma gered besteden we aandacht aan de Duitse locomotieffabriek Schöma die bijna failliet was, maar is gered door twee investeerders die het bedrijf willen voortzetten. Ode aan de Nederlandse grondwerker staat stil bij het lichamelijk zware werk van de Nederlandse grondwerker.

Alles lezen? Meld je dan aan als donateur. Dan krijg je ons blad in je brievenbus.